معماریمعماری و دکوراسیون

چیدمان بالکن همراه با آموزش آن

امروزه اکثر خانه‌های ما در آپارتمان‌های بلند و به دور از دسترس فضای باز است احتمالاً باید به خوبی قدر کوچک‌ترین بالکن هم بدانیم، اما چرا با این وجود عده‌ای از بالکن‌های خود استفاده نمی کنند؟!
 آیا ارتفاع دیواره های بالکن طوری است که از ارتفاع می ترسید!

حریم شخصی تان حفظ نمی‌شود؟!

فضای مناسب برای کاشت و پرورش گل و گیاه ندارید؟!

مبلمان مناسب و راحت ندارید؟!

 اگر هنوز نمی دانید که برای بهبود دکوراسیون داخلی بالکن خود چه کارهایی باید انجام دهید این مطلب را برای شما آماده کرده‌ایم تا به شما کمک کند هر آنچه که نیاز دارید و به آن علاقه‌مندید را تشخیص دهید تا بتوانید حداکثر استفاده را از این فضای باز محدود ببرید.

۱- راهی برای استفاده از بالکن‌تان پیدا کنید.

در این تصویر بالکن کوچکی را مشاهده می‌کنید که برخلاف اندازه کوچکش بسیار پرکاربرد طراحی شده است که البته از این بابت باید از میز و صندلی کوچک که معمولاً بیشتر در کافه‌ها استفاده می‌شود تشکر کرد، نکته مهم دیگر این است که فضای باغچه بسیار ساده و دلپذیر نگهداشته شده است.

۲- بالکن را به عنوان یک فضای گسترش‌دهنده در نظر بگیرید.

یکی از بهترین محل ها برای بالکن اتاق خواب است همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید این بالکن یک فضای بسیار عالی برای استراحت مطالعه صبحانه خوردن و یک فضای خوش آب و هوا را به اتاق اضافه کرده است.

۳- از دیوارهای بالکن استفاده کنید.

در خیلی از خانه‌ها بالکن هر خانه توسط یک دیوار از بالکن خانه بغل جدا شده است که غالباً برای حفظ حریم شخصی از این دیواره‌ها استفاده می‌شود، بعضی اوقات ممکن است این دیوارها فضای بالکن را محدود کند، اما نگران نباشید شما می‌توانید همانند عکس بالا با قفسه‌بندی کردن دیوار بالکن خود و پر کردن آن با گل و گیاه لوازم مرتبط با بالکن و گلدان‌های زیبا این محدودیت را به فرصت تبدیل کنید.

۴- سبک و سلیقه شخصی خودتان را در معرض نمایش قرار دهید. 

شما هنوز هم می‌توانید از سلیقه و نظر خودتان برای طراحی و چیدمان حتی کوچک‌ترین فضاها استفاده کنید فقط کافی است دست به کار شوید.

 این بالکن رنگارنگ را ببینید، پر از حس و حال بی نظیر و منحصربه‌فرد، گلدان‌های رنگی و درخشان، رومیزی خاص، ترکیب صندلی‌ها و حتی یک فلامینگوی صورتی در کنار هم می‌توانند این شور و نشاط را خلق کنند.

۵- جایی برای گیاهان پیدا کنید.

مهم نیست که بالکن شما چقدر محدودیت ایجاد می‌کند، برای کاشت گل و گیاه مهم این است که شما باید با ترفندهای مختلف فضای کافی برای کاشت گیاه را فراهم کنید؛ مثلاً، از گلدان‌هایی که برای بیرون پنجره‌ها و نرده‌ها طراحی می‌شوند استفاده کنید.

در عکس بالا یک قالب پنجره را می‌بینید که فضایی برای رشد گیاهان ریحان و کاهوی تازه فراهم کرده است

۶- لوازم و وسایل بالکن را دم دست نگه دارید. 

بالشت‌ها، کوسن‌ها، رومیزی، صندلی‌های تاشو، گلدان‌ها، سینی‌ها و غیره همه می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و یک فضای مناسب برای نوشیدن چای عصرانه را به وجود آورند. در بالکن خود یک کمد مخصوص برای انبار کردن این لوازم تدارک ببینیم تا هر موقع خواستید در بالکن چای بنوشید به‌راحتی به لوازم و اثاثیه دسترسی داشته باشید.

۷- از مبلمان سبک وزن استفاده کنید.

وقتی فضا کوچک و محدود است احتمالاً شما بخواهید که موقعیت صندلی خود را عوض کنید تا از مناظر مختلف لذت ببرید صندلی‌های Acapulco که در تصویر مشاهده می‌کنید به شدت توصیه می‌شوند، چرا که بسیار راحت و سبک هستند.

۸- از فضاهای پیش‌ساخته و توکار استفاده کنید.

در تصویر بالا طراح با قرار دادن یک نیمکت توکار بر روی دیوار، فضای نشیمن را دو برابر کرده است و به صاحب این خانه این امکان را می‌دهد که با دوستان خود دور هم جمع شوند و از آفتاب لذت ببرند.

۹- عطر و رایحه خوشایندی ایجاد کنید.

در تصویر بالا گیاه اسطوخودوس به این بالکن شهری عطر و رایحه دلپذیر بخشیده است اما گیاهان دیگری مانند گل یاس ، گل تاج الملوک، گل‌های رز، گل شقایق، آویشن و بسیاری دیگر از گیاهان سازگار با فضای بالکن میتوانند فضای شما را مملو از عطر و بوی خوش کنند.

۱۱- به این فکر کنید که چیدمان‌تان از داخل خانه چگونه به نظر می‌رسد؟!



اگر فضای شما یک دید کامل از بالکن دارد به جای محدود کردن این منظره آن را بهتر کنید و با فضای داخلی ترکیب کنید. در این تصویر صندلی به صورت هنرمندانه یک حس و حال قرون وسطایی و مجسمه‌ای با محیط داده است، با این وجود میزهای کم ارتفاع دید اصلی را باز نگه‌می‌دارند.

12- سعی کنید نرده ها را شفاف نگه دارید.

اگر در حال ساخت یا بازسازی بالکن هستید، در نظر داشته باشید که نرده‌ها می‌توانند نمای فضای بیرون را زمانی که شما نشسته‌اید چندین برابر کنند. قاب‌های شیشه‌ای یا سیم‌کشی‌های روی نرده‌ها گزینه‌های خوبی برای این کار هستند.

۱۳- میزهای دیواری باریک و بلند را مد نظر قرار دهید.

اکثر این میزها مناسب با راهروهای ورودی طراحی شده‌اند، این میزها می‌توانند مکان خوبی برای قرار دادن ابزارآلات باغبانی باشند، می‌توان از آن‌ها به عنوان میز نوشیدنی و خوراکی هم استفاده کرد یا می‌توان به‌عنوان مکان مناسبی برای نمایش لوازم تزئینی و گل و گیاهان آن‌ها را مدنظر گرفت. می‌توانید صندلی نشیمن را به زیر میز انتقال دهید تا فضای تنگ و محدود بالکن را مرتب و منظم نگاه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا