گردشگری

هفت تیر تهران کجاست

یکی از محله های مرکز تهران در منطقه 7 تهران و شرقی ترین حاشیه آن، هفت تیر است. هفت تیر از سمت جنوب با خیابان‌های شهید مفتح و کریمخان زند و از سمت شمال با خیابان بهار شیراز و بزرگراه مدرس در ارتباط است. محله گردی: میدان هفت تیر از جمله مهم ترین میدان های تهران، با نام سابق بیست و پنج شهریور، یکی از پر جنب و جوش ترین مکان ها و از مناسب ترین گزینه ها برای خرید است. علاوه بر آن، علی رغم تردد بسیار در این منطقه، این محدوده فاقد گره ترافیکی بوده و همیشه تردد در آن به سادگی انجام می شود. با توجه به حال و هوای بهاری، این بهترین فرصت برای معرفی محله ای با شهرت مرکز خرید بودن است . پس حتما این مطلب از املاک آنلاین را دنبال کنید.

محله هفت تیر در یک نگاه

  • نام محله: هفت تیر
  • منطقه: 7 تهران
  • محل استقرار: بخش شمالی مرکز شهر
  • شهرت محله: بورس روپوش اداری و مانتو
  • بافت محله: چند سال ساخت تا نوساز
  • همسایه های محلی: بهارشیراز | کریمخان | مفتح
  • دسترسی های محلی: از سمت جنوب با خیابان‌های شهید مفتح و کریمخان زند | از سمت شمال با خیابان بهار شیراز و بزرگراه مدرس
  • ایستگاه مترو : دارد
  • سطح قیمت: متوسط روبه بالا
  • نرخ ملک: از متری 5 میلیون و 500 هزار تومان تا متری 10 میلیون تومان

محله هفت تیر كجاست؟

محله هفت تیر در ناحیه شمالی مرکز تهران و در منطقه 7 واقع شده است (بلوک های غرب میدان جزیی از منطقه 6 و بلوک های شرقی جزیی از منطقه 7 هستند) . هفت تیر تهران از سمت جنوب با خیابان‌های شهید مفتح و کریمخان زند و از سمت شمال با خیابان شهید مفتح، بهار شیراز و بزرگراه مدرس در ارتباط است.

محله هفت تیر كجاست؟

بافت محله هفت تیر چگونه است؟

به طور عمده این محدوده ترکیبی از کاربری های مسکونی و تجاری است. اما در برخی موارد پذیرای کاربری های خدماتی و فرهنگی و نیز ورزشی می باشد. از جمله مشهور ترین کاربری های خدماتی می توان به هتل مروارید واقع در ضلع غربی میدان اشاره نمود.به طور کلی این محله در پاسخ گویی به نیاز های ساکنین خود موفق عمل کرده و با تکمیل کمبود کاربری های خود توسط محله های اطراف ، پکیجی کامل به مخاطبان خود ارائه نموده است.

بافت محله هفت تیر چگونه است؟

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟

روز هفتم تیر 1360دو بمب بسیار قوی در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد، که بر اثر شدت انفجار قسمت‌ هایی از ساختمان فروریخت و موجب مرگ ده ‌ها تن از مقامات مملکتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چند تن از وزرا گردید. در واقع علت نام گذاری این محله ناشی از این اتفاق است و ادای احترامی به کشته شدگان آن به واسطه مسئولین مربوطه بوده است.

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟

تراكم جمعيت و سطح قيمت خانه هاي اين محله چگونه است؟

به دليل دسترسی های مناسب محله هفت تیر نسبت به ساير مناطق اطرافش رشد جمعيت در اين منطقه همچنان رو به افزايش است و روز به روز بر متقاضیان سکونت در این محله افزوده می شود. متوسط نرخ مسکن در این محله از متری 4 میلیون و 500 هزارتومان تا 15 میلیون تومان متغییر است.

دسترسي ها و خيابان هاي مهم اين محله كدام است؟

این محله از لحاظ دسترسی بهترین امتیاز را به خود اختصاص خواهد داد ، زیرا به دلیل وجود ایستگاه مترو، تاکسی ها و اتوبوس ها و عدم وجود ترافیک، تردد را به راحت ترین شکل برای مراجعه کنندگان ممکن ساخته است. از اصلی ترین خیابان های همجوار آن می توان به خیابان دکتر مفتح، بهار و کرمیخان زند اشاره کرد. پیوند این محله با اتوبان مدرس یکی از نکات مثبت جهت رفع گره ترافیکی این محدوده است.

دسترسي ها و خيابان هاي مهم اين محله كدام است؟

معرفي مراكز آموزشي و فرهنگي محله هفت تیر

سینما پایتخت از جمله مهم ترین مراکز فرهنگی فرامحله ای این محدوده از تهران است. این سینما به تمیزترین و صمیمی ترین سینمای تهران معروف است و مراجعه کنندگان خاص خود را دارد. وجود آموزشگاه زبان و چند موسسه آموزشی دیگر از جمله مراکز آموزشی این محله می باشند، اما کاربری های آموزشی مناسب تر خارج از محدوده ی بافت در فاصله ای نه چندان دور قرار گرفته اند ، مانند مدرسه ای دخترانه در خیابان کریمخان زند. از دیگر مراکز فرهنگی مهم در خارج از بافت می توان به خانه هنرمندان در محدوده ی ایرانشهر اشاره کرد. از کتابخانه ی مسجد الجواد نیز می توان به عنوان نقطه ی قوتی برای بالا بردن کیفیت محدوده نام برد.

معرفي مراكز آموزشي و فرهنگي محله هفت تیر

مراکز خرید اصلی محله هفت تیر کجاست؟

فروشگاه زنجیره ای یاس، مهم ترین مرکز خرید محله می باشد که نه تنها در سطح محلی ، بلکه نیازهای فرامحله ای را پاسخ گوست. از علل موفقیت این فروشگاه ، گسترش آن در ارتفاع ، به جای افق و خوانایی ساختمان برای مصرف کننده های آن است.می توان گفت این فروشگاه تقریبا تمام نیازهای مراجعه کنندگان را برآورده کرده و توانسته با دسته بندی محصولات در طبقات ، امکان خریدی راحت و سریع را برای مخاطبان خود فراهم کند. از دیگر مراکز خرید می توان به پاساژ مادر و نیز راسته مانتوفروشی ها ، خرده فروشی ها ، فرش فروشی ها و دیگر مراکز خودماتی اشاره نمود.

مراکز خرید اصلی محله هفت تیر کجاست؟

معرفی تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله

شاخص ترین عنصر مذهبی محله ، مسجد الجواد ، واقع در ضلع شرقی میدان است. این مسجد علاوه بر کاربری مذهبی خود ، با داشتن کتابخانه ، بار بخش فرهنگی را نیز به دوش می کشد. علت شهرت مسجد الجواد به غیر از بعد عملکردی آن ، به دلیل معماری خاص آن است. به عبارتی این مسجد اولین مسجد مدرن تهران است.

معرفی تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

این محله به غیر از وجود داروخانه در داخل بافت ، فاقد مراکز درمانی در داخل بوده و برای رفع این نیاز به دیگر محله های مجاور متکی است. محله ی بهار در شرق هفت تیر دارای چند درمانگاه و نیز بیمارستان سجاد (وابسته به ناجا) ، با فاصله ی کمی از بافت این مشکل را به خوبی رفع کرده اند. لازم به ذکر است داروخانه ی معروف 13 آبان، در خارج از محله و در خیابان کریمخان زند واقع شده است.

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

اماکن تفریحی و ورزشی محله هفت تیر کجاست؟

به جز فضای بازی در طبقه ی آخر فروشگاه یاس، باقی مراکز تفریحی و دیدنی در خارج از این بافت قرار دارند. از جمله این مراکز می توان به پارک بهار و موزه عکاس خانه موجود در آن اشاره کرد. اما مهم ترین و معروف ترین آن پارک خانه هنرمندان است، که داری مجموعه ای از رستوران ها و گالری ها و سالن های تئاتر و نمایش و نیز فروشگاه و کلاس آموزشی می باشد. در واقع خانه هنرمندان پاتوقی است برای اهل هنر و هنردوستان که از تمام تهران در آن جا گرد هم می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا